Відповіді на запитання конкурсу “КОЛОСОК – весняний -2014”, 1–2 класи

 

ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ КОНКУРСУ  “КОЛОСОК – весняний -2014”,

1–2 КЛАСИ

Для підготовки до участі у конкурсі “КОЛОСОК- осінній -2014” читай науково-популярну тематичну природничу газету для розумників та розумниць “КОЛОСОЧОК”

ПЕРЕДПЛАТНИЙ ІНДЕКС ВИДАННЯ

89454

Газета виходить щотижня впродовж навчального року

 

НАЙКРАЩИЙ  ЧИТАЧ
 І ЮНИЙ ГЕОГРАФ

 

  1. Д. Волинь.

Природа щедро наділила Волинь озерами: їх тут понад 200.

 Перлиною краю є одне з найбільших і найглибше озеро карстового походження в Україні – Світязь – шосте чудо України. Площа озера 25,2 км2, довжина – 9,3 км, найбільша ширина – 8 км, максимальна глибина – 58,4 м. Посередині озера є острів площею приблизно 7 га. Озеро славиться дуже чистою, прозорою і м’якою водою, воно багате бентосом, рибою (вугор, лящ, окунь, щука, сом), водоплавними птахами; умови сприяють розведенню хутрового звіра. Озеро входить до складу Шацького природного національного парку.

1-2

 

2. В. У Мармуровій печері в Криму.

Мармурова печера – одна з найгарніших печер Криму, четверте чудо України. Вона знаходиться поблизу Алушти на одному з плат Чатирдагу, на висоті 1000 м над рівнем моря. Природа створювала це чудо природи з мармурового вапняку впродовж сотень тисяч років.

Це справжній природний підземний музей, в якому можна побачити неймовірної краси кам’яні водоспади, каскади невеликих озер, стікаючі натічні завіси, розсипи печерних перлів. За багатством сталактитів та сталагмітів печера входить до числа п’яти найвідоміших печер у Європі. Тут є дивовижна галерея казок. Серед мармурових скульптур – Голова дракона, Мамонт і Слоненя, Господар печери і Царівна-жаба. І це ще не весь перелік творінь геніального скульптора – Природи.

1-21

  1. 3.     А. З Мексики.

… Якось бешкетниця Муха залетіла у відкрите вікно та потрапила у кімнату, де було багато рослин. Вони стояли на підвіконні, звисали з стін. Одні рослини розкинули свої великі зелені листочки, інші красувалися яскравими квіточками. Кімната, наповнена ніжним ароматом, була схожою на маленький квітучий сад. Муха зробила коло та сіла на підвіконня поблизу одного з вазонів.

- Зазвичай рослини ростуть зовні будинку,– здивувалася вона, – Що ви тут робите?

-  Ми – кімнатні рослини. Людина прикрашає нами свої приміщення, – відповіла Фіалка, демонструючи свої великі фіолетові квітки.

-  А мене люди використовують як ліки, – озвався Алое. – Коли хтось опечеться, то візьме мій листочок, розріже уздовж та прикладе до рани – біль ущухне, а рана скоріше загоїться. Настоянка мого соку з медом допоможе і при застуді.

-  Звідки ви взялися? – перепитала комаха.

-  Ми всі походимо з різних місць. Наприклад, Фікус – з Індії, Кактус – з Мексики, Монстера – з Бразилії, а я – з тропічних лісів Африки, – пояснив Бальзамін, хизуючись красивими яскраво-червоними квітами.

-  Чи не хочеться вам додому?

-  Більшість із нас росли в тропічних лісах. У людських помешканнях, так само, як в рідних тропіках, тепло, висока вологість повітря, багато вуглекислого газу, не дуже яскраве світло, тому ми почуваємося, як удома, – пояснила Фуксія.

-  Невже вам не хочеться на волю? – перепитала мандрівниця.

Повністю казку „Сад на підвіконні” читай в газеті „КОЛОСОЧОК” №26(2013).

4. Г. Лондон.

Усі міста у переліку, крім Лондона, – українські. Київ – столиця України. А чи знаєш ти, столицею якої держави є місто Лондон? 

5. Б. Острів лемурів.

1-22

Мадагаскар – один із найбільших на Землі островів. Він  поступається розмірами лише Гренландії, Новій Гвінеї та Калімантану. Різноманіття тваринного і рослинного світу острова Мадагаскар вражає. Основними представниками тварин на Мадагаскарі є  напівмавпи лемури і комахоїдні.

  Наукову казку „Пісня лемура” читай в газеті „КОЛОСОЧОК” №5(2014).

1-23

ТВОЄ ЗДОРОВЯ

6. А. надлишок вітамінів може зашкодити здоров’ю

Жили собі троє Зерняток з одного Колоска.

Звали їх — Розумник, Лапуня та Пустунчик.

Усі троє мали різну вдачу, але міцно товаришували змалку.

І з ними траплялося багато цікавих історій…

 

МІРА  ЗДОРОВ’Я

(казка із циклу „ПРИГОДИ ЗЕРНЯТОК У КРАЇНІ ЗДОРОВ’Я”)

Якось Лапуня помітила, що Пустунчик став наче якийсь інший. Незвично тихий, не гасає, не стрибає, голосно не сміється і навіть пиріжок жує якось дуже повільно, наче глибоко замислився.

— Пустунчику, що з тобою? Ти не захворів?
— Чого ти так вирішила? — мляво здивувався Пустунчик.
— Та ти якийсь зелений. Подивись на себе! Не скачеш, не вигадуєш нічого, сидиш тихо і апетит поганий.
— Ні, я здоровий. Я дуже здоровий. Здоровіший, ніж завжди!
— А ми бачимо, що не такий, як завжди, — скептично сказав Розумник. — Кажи, що сталося?
— Нічого. Я просто заслаб, не маю сили, тому приймаю вітаміни.
— Які?
— Не знаю. Такі різнокольорові. Солодкі.
— І багато ти їх вже… прийняв? — занепокоєно спитала Лапуня.
— Багато! — похвалився Пустунчик. — Мені ось-ось покращає і сил буде багато-багато!
— Ой, леле! — сплеснула руками Лапуня. — Треба негайно вести його до лікаря!
— Та я ж не хворий. Я ж пив ВІТАМІНИ! — наголосив Пустунчик.
— Але пив їх без міри, — суворо сказав Розумник. — А ліки без міри — це гірше, ніж отрута! Коли ти з’їси щось погане, ти швидко розумієш, що отруївся. А якщо випив не ті ліки або переплутав їхню міру — ти не відчуєш цього одразу. Ти думаєш, що ось-ось одужаєш, але насправді ти у страшній небезпеці!

Тому не можна приймати ліки і навіть вітаміни без міри, не розуміючи їхньої дії. Треба завжди радитися з лікарем. Йдемо хутчій до лікаря. Краще пізно, ніж ніколи!

Пустунчик ще трохи повередував, але був занадто слабкий, щоб опиратися друзям. І всі пішли до лікарні. Лікар сказав Пустунчику, що згодом усе минеться, і він знову буде здоровим та бадьорим.

— А пригадуєте, хлопці,  як Пустунчик прийшов до школи весь помаранчевий? – згадала Лапуня, коли друзі поверталися додому.
— Авжеж, тоді він тиждень їв лише моркву та пив морквяний сік!
— Я думав, що це дуже корисно для здоров’я! — виправдовувався Пустунчик. — Я ж не знав, що користі теж буває забагато. І тоді це вже не користь, а навпаки…
— Тепер знаєш! Навіть вітаміни потребують своєї міри!

Зернятка засміялися. Пустунчик ще відчував слабкість, але радів, що в нього є такі уважні друзі, які врятують його, що б з ним не трапилося.

Олена Крижановська 

7. Б. Режим дня.

Дотримуйся режиму дня. Це – запорука твого  здоров’я, фізичного розвитку, працездатності і успішності в школі.

Склади свій режим дня. Не забудь про відпочинок,  прогулянку, заняття за інтересами, виконання домашніх завдань, а також про режим харчування. Потрібно навчитися самостійно, без мам і бабусь, дотримуватися режиму харчування. По-перше, це корисно для твого організму, а по-друге – знадобиться у самостійному дорослому житті.

 Попроси батьків допомогти тобі правильно організувати свій день.

Про те, чому Розумник встигав зробити багато корисних справ – відпочити, погуляти і виконати домашні завдання – читай у казці Олени Крижановської „ЯКА СПРАВА ВАЖЛИВІША?” (із циклу „ПРИГОДИ ЗЕРНЯТОК У КРАЇНІ ЗДОРОВ’Я”) в газеті „КОЛОСОЧОК” №22(2013).

8. В. Годувати армію бридких мікробів шкідливо для здоров’я.

Ти думаєш: навіщомити руки, адже через декілька хвилин вони знову стануть брудними? Упродовж дня ти торкаєшся до багатьох предметів і під нігтями накопичується бруд. Бруд є на всьому, до чого ми доторкаємося:на перилах сходів, поручнях метро, дверних ручках, клавіатурі комп’ютера та інших поверхнях. Саме через брудні руки мікроби потрапляють в наш організм.

Тому краще не гризти нігті і не облизувати пальці. Бавтеся скільки хочете і забруднюйтеся скільки завгодно, та в жодному разі не допускайте потрапляння бруду в рот чи очі. Потер брудними руками – є ймовірність запалення від часточок бруду; поклав палець у рот – мікроби викличуть розлад кишечника, біль або пронос. Тому руки необхідно мити якомога частіше, особливо дітям.

Не дивно, що в давнину люди хворіли частіше, ніж зараз. Ніхто не знав тоді, що де бруд, там і хвороби. Траплялося, цілі міста вимирали від чуми, чорної віспи. З десяти дітей доживало до десяти років лише п’ятеро. Усюди юрмилися жебраки, спотворені віспою і проказою.

 Отож пам’ятай: проста звичка мити руки може врятувати тисячі дитячих життів щоденно!

Про те, як Зернята переконали Пустунчика дотримуватися гігієни читай у казці Олени Крижановської „ЯКА СПРАВА ВАЖЛИВІША?” (із циклу „ПРИГОДИ ЗЕРНЯТОК У КРАЇНІ ЗДОРОВ’Я”) в газеті „КОЛОСОЧОК” №27(2013) „ЯК ТВАРИНИ ГОТУЮТЬСЯ ДО ЗИМИ?”.

9. В. Плоскостопості.

Плоскостопість – це викривлення стопи. Її склепіння опускається  і стопа стає плоскою. Якщо вчасно звернутися до лікаря, можна позбутися цього захворювання. Але вилікувати стопи можна лише до 12-13 років, коли стопа ще формується.

1-24

Склепіння – це амортизатори, які захищають хребет від „тряски”. А плоска стопа – наче колеса у воза, зовсім не пружинить, і навантаження припадає на колінні і тазостегнові суглоби та хребет. А вони для цього не пристосовані! Тому сколіоз і порушення постави – супутники плоскостопості, а нормальна стопа – запорука здоров’я всього організму.

Плоскостопість може бути причиною порушень постави. Людина з плоскими стопами швидко втомлюється, повільніше бігає, гірше стрибає. Щоб запобігти сплощенню стопи, ходи босоніж по траві, піску або гальці, виконуй фізичні вправи для закріплення зв’язок стопи, стрибай, бігай.

1-25

Про те, як виявити порушення постави та плоскостопість читай в газеті „КОЛОСОЧОК” №6(2014) „ТВОЯ ПОСТАВА”, а про веселу гру, та корисну для стоп, – у казці Олени Крижановської „ГРА В ЧОТИРИ РУКИ” (із циклу „ПРИГОДИ ЗЕРНЯТОК У КРАЇНІ ЗДОРОВ’Я”) в газеті „КОЛОСОЧОК” №26(2013) „САД НА ПІДВІКОННІ”.                                      

  1. 10.  В. Носив на голові товсту книжку.

Постава – це звичне положення твого тіла у спокої та в русі. Ознаки правильної постави: пряма спина, розправлені плечі, піднята голова. Правильна постава є важливою умовою нормального розвитку і формування внутрішніх органів.

Лише кожна десята дитина має правильну поставу! Стеж за своєю поставою, коли вранці виконуєш зарядку, сидиш за робочим столом, не піднімай великих вантажів, носи зручний одяг та взуття.

Про те порушення постави та їх причини читай в газеті „КОЛОСОЧОК” №6(2014) „ТВОЯ ПОСТАВА”, а про те, як Зернята виробляли собі чудову та гордовиту поставу – у казці Олени Крижановської „ТАЄМНИЦЯ ПРИНЦЕСИ” (із циклу „ПРИГОДИ ЗЕРНЯТОК У КРАЇНІ ЗДОРОВ’Я”) в газеті „КОЛОСОЧОК” №24(2013) „ТОРФ – НЕОЦІНЕННЕ БАГАТСТВО”.

ПОРИ  РОКУ

11. А. Зими.

1-26

12. Г. 6 градусів.

 Термометр – прилад для вимірювання температури. Отже, якщо термометр показує 6 градусів, це означає, що температура (наприклад, води або повітря в кімнаті) дорівнює 6 градусів. Значить, якщо виміряти температуру іншим термометром, він покаже також 6 градусів. Цікаво, що покаже третій термометр?

13. Г. 07-04-12-29

Шифр Розумника:

07 – днів у тижні
04 – пори року
12 – місяців у році
29 – днів має лютий у високосному році

14. А. КАСТІЛАВ.

З набору букв КАСТІЛАВ легко скласти слово „ ЛАСТІВКА ” , відповідно: ЧКАНИСИ – „СИНИЧКА”, ООВРНА – „ВОРОНА”, ГОРБИЧОК – „ГОРОБЧИК”, СОКОРА – „СОРОКА”. Усі ці птахи, крім ластівки, зимують в Україні.

1-27

Ластівка має довгий роздвоєний хвіст з глибоким вирізом, тонкі крила. У повітрі ця пташка здійснює запаморочливі акробатичні трюки. Ластівка має яскраве оперення — на спині блискуче пір’я, а черевце — біле. Ластівку легко впізнати по яскравому, блискучому, синьо-сталевому оперенню з фіолетовим відливом і характерній формі хвоста з глибоким розрізом і довгим хвостовим пір’ям з боків. Влітку, заглянувши під дах хліва, майже завжди можна побачити приліплене до стелі характерне, схоже на чашу гніздо цієї пташки. Восени можна спостерігати за ластівками, що збираються у великі зграї перед відльотом на місця зимування. Ластівки відлітають на зимування до Південної Африки.

15. Д. Листок.

Знайдемо у таблиці запропоновані у варіантах відповідей слова: ГІЛКА, БРУНЬКА, ПЛІД, КВІТКА, ЛИСТОК. 

1-28